maandag 18 maart 2013

Bezoekje in Delft

Vandaag vierde Johan, Annie, Niels en Mirthe hun verjaardag. Niels was echt jarig en de anderen zijn allemaal rond deze tijd jarig. De uitnodiging was vanaf 11 uur.
We vonden het wel een mooie dag om met de fiets te gaan. Na het ontbijt ging Ruud een track maken voor de heen en terug weg naar Delft. Na de koffie gingen we de fietsen gereed maken. Toen Ruud zijn fiets pakte was zijn band wat leeg...Zou die lek zijn?? Effe opgepompt en even later opgemeten met de drukmeter.
Ruud twijfelde, maar toch de gok genomen.
De zon begon zich al te laten zien, dus mijn zonnebril meegenomen, maar ook onze regenjassen gingen mee... toch fijn om dat achter de hand te hebben.
10 voor half 12 waren we gereed om te gaan fietsen... bidons waren gevuld met lauw water, brood mee voor onderweg. Mijn fototoestel had ik in mijn tas gedaan, helaas kon ik daar dus niet bij.
De heenweg zijn we langs de A12 gefietst, richting de Rotte. Via een nieuw fietspad, kwamen we tussen de kassen te fietsen. Door Berkel en Roderijs langs de Hoge snelheidslijn. Hier zijn ze een heel nieuw recreatiegebied aan het aanleggen. Nieuwe wandelpaden, nieuwe aanplant... Over een aantal jaar moet dat erg mooi zijn...nu was het nog kaal, maar er werd al volop gebruik van gemaakt.
Veel kassen onderweg...paprika's, aubergines, gerbera's e.d.
Na 25 kilo meter hadden we even een stop voor een broodje met zicht over de skyline van Rotterdam.
Even verder kwamen we over de Kandelaarbrug over de Delfse Schie bij Rotterdam. Is even in de trappers om boven te komen.
Via een andere kant dan normaal met de auto kwamen we langs een groot winkel gebied in Delft.
Na een kleine 40 km waren we op plaats van bestemming.
Bij onze bestemming in Delft vielen we met onze neus in de soep... heerlijk om weer warm te worden. Vooral onze voeten waren iets "bevroren".
Het was niet zo druk, maar wel gezellig om zo een praatje te kunnen maken.
Toen we eigenlijk weer moesten opstappen ging Johan de kachel aan maken...helaas wij moesten toch weer gaan. Het was rond 3en. De heenweg hadden we er 2 uur overgedaan...
Door Delft reden we langs het spoor en daar kwamen we een mooie muur tegen. Die moest even op de foto
Helaas kon ik niet vergenoeg naar achteren om de hele afbeelding erop te krijgen, want dan lag ik in het water.
Een heel stuk konden we het spoor volgen, daarna door een park.
 Daarna kwamen we weer bij de Kandelaarbrug.
Als snel reden we langs het vliegveld Rotterdam.
Zagen geen vliegtuigen opstijgen of landen.
Opeens fietsten we op een fietspad met "wilde runderen met jong".
Er was nog iemand foto's aan het maken en zei dat anderen er ook langs fietsten. Wij zijn toch maar gaan lopen en zo kon ik ook nog wat foto's maken.
Toch wel uniek omdat zo te zien.
Een klein stukje verder kwamen we deze gekleurde potten tegen.
We fietsen richting de Rotte, over "onze" brug zoals Ruud hem noemt. We hebben een keer gehad dat de brug storing had en hij open bleef staan en dan mag je toch wel een stukje om fietsen. Deze keer was het geen probleem.
De heen weg fietsten we aan de andere kant, nu kwamen we langs ook weer een gebied waar ze aan het werk zijn om een mooi gebied ervan te maken. Het fietspad was mooi asfalt.
Via Zevenhuizen gingen we weer onder de A12 door en zoals we de heenweg reden gingen we nu ook weer terug met mooie schaduwen van de wieken van de windmolens.
Het laatste stuk was toch wel het langst ... en ook nog tegenwind...
Thuis hadden we bijna 80 km op de teller...