zondag 15 september 2013

200 km "Rondje België"

Eenmaal per jaar staat er een lange-afstand-tocht van Liever Liggend in de agenda.
Normaliter wordt deze tocht in juni of juli verreden, maar dit jaar was hij pas vandaag.
In voorbereiding op de tocht toonden vier liggers interesse en kwam er zelf een idee van een Brabantse ligger om onderweg met een 2e groep aan te sluiten.
Helaas haakten alle enthousiastelingen af wegens tijdgebrek en slechte weersvooruitzichten.
Ik had mijn zinnen echter wel gezet op een mooie rit en vertrok vanmorgen dus solo.
Om 7.30 uur ging ik op pad voor het eerste etappe naar de pont bij Schoonhoven.
Helaas lag de boot aan de overkant en moest ik lang wachten voordat ik overgezet werd.
En bij de pont bij Dussen was dit ook al het geval.
Aangezien ik nu toch alleen reed, kon ik geheel mijn eigen plan trekken.
Mijn streven was om de 200 km in 8 uur te rijden.
Door de wachttijden bij de ponten moest ik echter flink trappen om dit te gaan halen.
Mooi op "schema" reed ik België binnen.
En ook daarna kon ik mijn overal gemiddelde op 25 km/uur houden.
Bij de pont van Bergstoep werd mijn doel wel weer op scherp gezet.
De boot voer hier namelijk net weg toen ik de kade opreed.
Maar uiteindelijk haalde ik Gouda wel net binnen de 8 uur.
Moe maar voldaan kan ik nu terugkijken op een mooie fietsdag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten