zaterdag 14 maart 2015

De stroopwafel is rond

Verleden week reed ik samen met Petra de eerste ruwe editie van de Stroopwafeltocht 2015.
Onderweg kwamen we er achter dat enkele passages en doorsteekjes niet geschikt waren voor een grote groep.
Met puzzelwerk in Basecamp en in de Fietsrouteplanner heb ik verbeteringen gezocht voor de route.
Vandaag ben ik na de zwemtraining en broodjes op pad gegaan om de virtuele aanpassingen in de route in de werkelijkheid te testen.
De gehele aanrijroute naar de Rotte is nu veranderd en volgens mij veilig met een club te rijden.
Diverse doorsteekjes en onhandige bochten zijn vervangen door soepeler te nemen trajecten.
En op de terugweg is een extra stukje natuurschoon in de SWAT terecht gekomen.
Vandaag was het er grijs en koud, maar dat is op 3 mei waarschijnlijk wel anders.
En ja, vandaag deed ik het uitzetwerk niet liggend maar op mijn nieuwe CUBE.
Een prachtfiets die op ons blog een beetje uit de toom valt en met een heel ander doel is aangeschaft.
Volgend jaar wil ik met deze MTB de Mont Ventoux op met vrienden die geen ligfiets hebben.
Een uitdaging die we aan gaan om stil te staan bij narigheden van afgelopen jaren.
En omdat ik bedacht had dat ik dan alvast moet gaan wennen aan zitten op een zadel ben ik daar vandaag opgekropen.
Na voltooiing van de route heb ik gemerkt dat je daar ook blij van kunt worden.
Hoewel het liggend natuurlijk een stuk comfortabel blijft.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten