zondag 8 november 2015

Mistig rondje

Eigenlijk staat er vandaag geen optie voor een Velo-rondje aangevinkt in mijn agenda, maar om de spieren soepel te houden wil ik toch wel een kort rondje fietsen.
Hiervoor pak ik 2 uurtjes in de ochtend, zodat ik weer thuis kan zijn voor onze visite komt. 
Verleden week kwamen we tijdens de Liever Liggend tocht over eens strak stuk dijk en daar wil ik met de Quest ook wel even overheen scheuren.
Door de mist fiets ik naar Lekkerkerk en draai daar de mooie dijk op.
Er is bijna geen wind en ik kan niet ontdekken van welke kant het briesje komt dat ik voel.
Het fiets wel super en alleen bij de oversteek in Bergambacht en in Schoonhoven moet ik even in de remmen.
Ik rij 20 km met een gemiddelde van 37 km/uur in 32 minuten.
Dan verlaat ik bij Lopik de dijk en steek ik door de polder naar de N228.
Vanaf Oudewater tot Haastrecht neem ik het fietspad langs de provinciale weg.
Dit pad is rustig, niet lang geleden geasfalteerd en nodigt ook uit flink door te trappen.
Vanaf Haastrecht naar huis doe iets kalmer aan en na 2 uur en 65 km ben ik rond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten