zondag 2 juli 2017

Liever Liggend in juli

Met 12 ligfietsers gingen we vandaag op pad.
Eerst regende het nog wat. Om 12 uur was het droog en een heerlijke temperatuur om te fietsen.
Veel oude bekende en sommige die dit jaar zijn aangehaakt.
Een leuke groep; met 2 velo's en de rest open ligfietsen.
We gingen via het smalle paadje tussen de plas en de Breevaart naar Reeuwijk.
Via Plassengebied naar Driebruggen en langs de Oude Rijn naar Woerden.
Achterlangs Woerden via Kamerik naar Haarzuilens.
Leuke route naar onze pauzeplek.
Foto van Jules (via Facebook)
In het begin had ik het fototoestel nog in mijn tas zitten en kon ik geen foto's maken.
Na de stop bij het terras van 't wapen van Haarzuylens in Haarzuilens, heb ik mijn fototoestel om gedaan en kon ik toch nog wat foto's maken.
Na de stop fietsten we langs het kasteel.
Fietspad naar de plas in Woerden.
Surfen op de nieuwe plas in Woerden
Fietspad langs het spoor naar Papekop.
We hadden zijwind, dat is goed te zien op deze foto.
Elly dacht een lekke band te hebben, mooie gelegenheid om de mannen wat te laten lozen.
Daarna waren we bijna weer in Gouda.
Via de Twaalfmorgen, onder het spoor door en over de Voorwillenseweg richting stad.
Opeens dacht ik; Lekker een ijsje halen bij Davids gelato.
Elly noemde het "omfietsijs". Voor mij is dit ook de lekkerste ijscowinkel in de omgeving.
Voor de winkel nog na gekletst en stel ontmoet, die Jan kent van het ligfietsen.
Hij heeft al heel lang een ligfiets, maar ligfietst niet meer. Voorheen fietste hij ook mee met Liever Liggend. Gezellig gekletst.
Na het ijsje ging ieder weer zijn eigen weg. Sommige moesten nog wel een stukje naar huis.
Wij hebben een leuke dag gehad. Bedankt ieder voor het meefietsen.
Toch weer een rondje van 70 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten