maandag 20 mei 2013

Fietstocht 1e Pinksterdag

Zondag 1e Pinksterdag; waar ga ik eens heen fietsen??
Het is redelijk weer, zon, bewolking en wind. Het is een graad of 18. Lekker weer om te fietsen...
Ik kan zoveel kanten op, Ruud is er niet. Die is vanmorgen vroeg aan de 400km begonnen en dat was me toch iets te ver.
Ik heb mijn spullen verzameld, fiets staat buiten en ga mijn neus achterna. Eerst via de Platteweg richting Hekendorp over de dijk. In de IJssel varen wel boten. Mooi gezicht. Bij Hekendorp krijg ik een sms van Ruud dat hij de Afsluitdijk over is.
Ik fiets verder over de dijk, net voor Oudewater ga ik het smalle fietspad op. Bij tegenliggers kan je elkaar lastig paseren. Een groot zwart paard komt op me af...wat voel ik me klein. Ik stap maar even af om paard en berijdster me voorbij te laten. Ik krijg een bedankje.
Einde fietspad kom ik op een stukje stroopwafeltocht.
Ik ga richting Hogebrug en dan naar de Put en langs de Wierickerschans.
In bodegraven heb ik nog een bezoekje gebracht bij Marina.
Samen op het bankje in de tuin in het zonnetje gezeten en lekker gekletst.
Weer op de fiets gestapt en via Oud-Borft naar via de Tempel naar huis gefietst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten