zondag 5 maart 2023

Aftrap van 2023

 Vandaag weer ons eerste rondje met Liever Liggend.
Het is de eerste zondag van de maand en in maart is de eerste Liever Liggend weer een feit.
Ruud had de zondagen alweer ingeplant op de kalender van Ligfiets.net
De voorspellingen waren wat wisselend, koud, weinig zon, kans op een bui, maar weinig wind.
Net voordat we naar Gouda zouden vertrekken viel de laatste bui.
Wij hadden geluk, het was droog toen we de fietsen pakten en we wegfietsten naar de Markt.
Wij waren vroeg en de eerste en er was ook een leuke markt "de Zeldzaam mooi Markt" waar ik even heb rond gekeken.
Nog even wat ideeën opgedaan, praatje gemaakt met Vuig die van ons ligfietsbanden had opgehaald en de vraag of hij er nog meer wilde.
Hij had genoeg banden die hij van een fietsenmaker kreeg.
Terug bij mijn fiets, waren er 4 liggers bijgekomen.
Met zijn 6en gingen we richting Wethouder Venteweg en daarna gingen we de Platteweg op.
We waren uit de drukte van de stad en gingen via de Twaalfmorgen richting Papekop. Even sturen, flinke zigzag,  om via het fietspad onder het spoor te kunnen fietsen
We waren met alleen open fietsen en allemaal op 2 wielen.
Via fietspaden gingen we naar Woerden, Woerden lieten we achter ons en via Zegveld gingen we naar de appeltaart in de Halve maan.
Iets daarvoor zag ik al een bekent punt in het landschap, Pietje Potlood liet zich zien.
We hadden mooie luchten, afgewisseld met wat zon.
De Halve maan is sinds november overgenomen.
Ze hadden heerlijke appeltaart met karamel, helaas geen echte slagroom en lekkere warme chocomelk. Onze voeten werden weer iets warmer en genoten van de taart.
Daarna gingen we weer verder en einde van de Meije ging ik naar links en de mannen gingen naar rechts. Ik had last van mijn schouder en wilde wat kortere route. Voordeel was ook dat ik mijn eigen tempo kon rijden. Via Bodegraven, ging ik over de Oud Bodegraafseweg naar huis. 
Ik was net thuis en had thee gezet en toen was Ruud alweer thuis.
Scheelde maar 5 km.
Zo maar weer eens een blog geschreven.
Helaas heb ik geen foto's gemaakt, maar als het goed is krijg ik nog wat foto's...
Dankjewel René voor de foto's.


Kaartje Petra

Kaartje Ruud
Zoek het verschil.
Gezellig dat jullie hebben meegereden en tot zondag 2 april 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten