woensdag 26 juni 2013

Leiden en terug...

Vandaag naar Leiden gefietst. GPS leiden me naar het centrum van Leiden.
 
Onderweg kwam ik nog wel wat hindernissen tegen.
Het begon in Gouda; de Bloemendaalse weg was een deel afgesloten, maar daar ken ik gelukkig de weg...
Daarna via de hefbrug van waddinxveen naar Hazerswouden Dorp.
 
In eerste instantie had ik mijn fiets aan het hek midden in Leiden gezet. Bij Oil & Vinegar vroeg ik of hij een bewaakte fietsenstalling wist. En ja midden in het centrum zitten er 2. In de kleinste kon ik mijn fiets tegen een muurtje zetten en werd hij voor 45 cent in de gaten gehouden. Nu liep ik toch wat rustiger rond.
In Leiden wilde ik naar de Ekoplaza, de Brandnetel en Zaaiing. Deze gevonden en ook nog wat kleding gekocht en andere lekkere dingen. Dit kon ik allemaal meenemen omdat ik Ruud zijn bananentassen (S) mocht lenen.
Nog bij een ambachtelijke bakker een heerlijke muffin gekocht en worteltjestaart voor thuis.
Op de terugweg kwam ik langs de Zaaiing. Mooie winkel waar ik nog eens langs wil.
De foto hieronder is de Burcht van Leiden.
"kunst" in de boom
Als je goed kijkt zie je een vogel het afval weer uit de prullenbak halen...
Rond 4 uur ging ik weer richting huis
Door dit park gaat ook een fietspad en mijn GPS stuurde me hier heen... Helaas is dit aan het einde ook afgesloten omdat ze met de A4 bezig zijn. Volgens een wandelaar is het al 4 á 5 jaar afgesloten...
De heenweg leidde de GPS mij er ook heen, maar toen was het aan het begin al afgesloten en ik wilde toch even kijken...
 Onderweg kwam ik deze leuke spotplekken tegen.
Natuurgebied De Wilck

Dit was de laatste afsluiting van een fietspad waarover ik wilde fietsen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten