woensdag 5 juni 2013

Rondje Woerden

Vandaag was het zo'n mooie dag en ik was vrij.
Wat ga je dan op je vrije dag doen...ligfietsen...met bestemming Woerden.
Na mijn lunch heb ik mijn fiets gepakt, water in mijn bidon, geld/pasje mee en via de Platteweg naar de 12morgen.In de sloten hoorde je kikkergekwaak. Einde van de 12morgen richting het spoor. Een heel eind langs het spoor gefietst, via Hoge brug ook het spoor gevolgd tot Papekop.
 Daar onder het spoor door via de nog vrij nieuwe fietstunnel en daar het bordje via de groene route naar Woerden.
Niet naar links gegaan om snel in centrum Woerden te komen, maar rechtsaf de Kromwijkerdijk af gefietst.
Via de fietstunnels onder de wegen door richting station. Daar zijn ze met de weg bezig, dan heb je niet echt voordeel als je op de ligfiets ben, maar ik heb mijn bestemming bereikt; de Natuurwinkel in Woerden. Daar wat lekkere dingen gekocht, waaronder een ijsje, en die haalt het niet tot Gouda.
Met ijsje nog wat door Woerden centrum gelopen en daar zag ik een hobbywinkel.
Tja daar toch ook maar even naar binnen gelopen. Daar tegen een hele leuke pons aan gelopen en die paste nog in mijn tas, dus maar gekocht.
Via Nieuwerbrug over het smalle pad langs het water terug gefietst. Wat is het voorjaar dan toch mooi. Zag de eerste kinderen ook al in de Rijn aan het spelen.
Verder via de Reeuwijkse Plassen terug gefietst.
Al met al toch weer bijna 45 km gefietst...heerlijke vrije dag zo...
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten