zondag 19 mei 2019

Tandemrit naar Montfoort

Vandaag op de tandem op pad.
Ik had een vlaggetje gemaakt voor iemand uit het midden van het land.
Deze wil hij gaan gebruiken voor de Elfstedentocht.
Ik vond het niet leuk om hem per post te versturen en hadden vandaag een afspraak om de vlag te geven.
Ruud had een punt gevonden wat voor ons beide op de helft lag.
Om 13.00 hadden we afgesproken bij eetcafé de Posthoorn.
De temperatuur was goed, maar het zicht was wat heiig.
Via Haastrecht reden we naar de Vlist, waar we veel fietsers tegen kwamen.
Was een of andere fietstocht, we reden langs een stempelpost.
Bij Polsbroekerdam gingen we richting Montfoort.
Gelukkig kwamen we op dit smalle paadje naar het eetcafé geen fietsers tegen.
Bij het eetcafé stonden de M5 fietsen gebroederlijk tegen elkaar aan.
Wij hebben lekker geluncht; De hamburger "de Posthoorn" ging er goed in.
Thuis keek ik al helemaal uit naar deze hamburger.
Gelukkig viel het niet tegen en at ik het met smaak op.
Het vlaggetje is mee naar het midden van het land.
In Montfoort was een boerendag waar veel belangstelling voor was. Wij zijn er gewoon langs gefietst.
De vuurtoren bij Montfoort langs het IJssel.
Wij gingen weer terug naar huis via de kortere route die langs Oudewater kwam.
In de buurt van Oudewater polste ik of Ruud ook trek had in een ijsje.


Het was zonnig geworden en met Pasen had ik ook een stop bij het ijs gemaakt.
We hebben een heerlijk ijsje gegeten en gingen weer verder.
We kwamen langs Zon&Maan en daar werkt een vriendin en je ziet ons in weerspiegeling van het raam.
Via de dijk gingen we tot Hekendorp, daar gingen we naar de Opweg richting de Twaalfmorgen.
Bijna waren we weer thuis van ons rondje met de tandem.
Om rond 16,00 waren we weer thuis en hadden we 57 km gefietst.
Was wel weer even wennen, maar we hadden het niet verleerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten